A valóság tények tükrében

TAM - Társadalomtudományi Adatelemző Műhely

"Vizsgázott" a távoktatás

Online kérdőíves kutatás egyetemisták távoktatással kapcsolatos tapasztalatairól

2020. november 18. - Társadalomtudományi Adatelemző Műhely

kepeszternek.jpg

Kép forrása: Pixabay

Szabó Andrea – Szabó Eszter

Az egyetemistáknak – ahogyan már idén tavasszal is – újra szembe kell nézniük a távoktatás kihívásaival. A Kormány a napról napra súlyosbodó járványhelyzetre való tekintettel november 11-étől elrendelte a felsőoktatási intézmények digitális munkarendre való átállását, valamint a kollégiumok bezárását, így az egyetemek ismét az online térbe kényszerültek. A távolléti oktatás újbóli bevezetése azonban a különféle híradások szerint vegyes érzéseket vált ki a diákokból: Van, akinek fárasztó egész nap egy számítógép előtt ülni, és inkább bejárna az egyetemre. Sokak szerint a digitális oktatás a közösségi élet rovására mehet, míg mások úgy gondolják, időt lehet vele spórolni, kényelmes, és a járvánnyal szembeni hatékonyabb védekezés érdekében jóval előbb –  akár már szeptembertől – be kellett volna vezetni.

Hogy megtudjuk, hogyan élték meg a távoktatást a hallgatók a pandémia első hullámának időszakában, a TAM csapata – mivel tagjai közül is többen érintettek voltak a digitális oktatásban – a nyár folyamán több mint 400 fős online kérdőíves adatfelvételt végzett egyetemisták körében. Mivel a téma megint aktuálissá vált, ebből a – nem reprezentatív – felmérésből szeretnénk ismertetni néhány általunk érdekesnek tartott eredményt Olvasóinkkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://tam-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr4716287864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása