Kép forrása: Pixabay
Szabó Andrea – Szabó Eszter
Az egyetemistáknak – ahogyan már idén tavasszal is – újra szembe kell nézniük a távoktatás kihívásaival. A Kormány a napról napra súlyosbodó járványhelyzetre való tekintettel november 11-étől elrendelte a felsőoktatási intézmények digitális munkarendre való átállását, valamint a kollégiumok bezárását, így az egyetemek ismét az online térbe kényszerültek. A távolléti oktatás újbóli bevezetése azonban a különféle híradások szerint vegyes érzéseket vált ki a diákokból: Van, akinek fárasztó egész nap egy számítógép előtt ülni, és inkább bejárna az egyetemre. Sokak szerint a digitális oktatás a közösségi élet rovására mehet, míg mások úgy gondolják, időt lehet vele spórolni, kényelmes, és a járvánnyal szembeni hatékonyabb védekezés érdekében jóval előbb – akár már szeptembertől – be kellett volna vezetni.
Hogy megtudjuk, hogyan élték meg a távoktatást a hallgatók a pandémia első hullámának időszakában, a TAM csapata – mivel tagjai közül is többen érintettek voltak a digitális oktatásban – a nyár folyamán több mint 400 fős online kérdőíves adatfelvételt végzett egyetemisták körében. Mivel a téma megint aktuálissá vált, ebből a – nem reprezentatív – felmérésből szeretnénk ismertetni néhány általunk érdekesnek tartott eredményt Olvasóinkkal.